Visie
OBS De Vroonhoeve is een moderne openbare school in de wijk Kerk en Zanen. Wij staan voor kwalitatief goed onderwijs waarbij de leerling eigenaar is over het eigen leerproces. Hieronder leest u op welke wijze De Vroonhoeve uw kind een mooie schoolloopbaan biedt.
Onze visie
"Bescherming waar nodig, ruimte waar het kan."
Op OBS De Vroonhoeve bieden we kinderen een veilige basis én de ruimte om te ontdekken, te groeien en hun eigen talenten te ontwikkelen. We begeleiden leerlingen stap voor stap naar zelfstandigheid, altijd met oog voor wie zij zijn en wat zij nodig hebben.
Onze visie komt tot uiting in vijf pijlers:
Leerlingen die klaar zijn voor de toekomst
Een Vroonhoeve-leerling werkt zelfstandig, kan plannen, samenwerken, oplossingsgericht denken en maakt bewuste keuzes, ook op het gebied van gezondheid en leefstijl. We halen eruit wat erin zit en bieden onderwijs op maat.
Een open en warme schoolcultuur
Iedereen is welkom op onze school. We bieden een veilige, gestructureerde leeromgeving waarin respect, gelijkwaardigheid en tolerantie centraal staan. Met passend onderwijs en moderne middelen, zoals tablets, laptops en digiborden, krijgt ieder kind wat het nodig heeft.
Professionele en betrokken leerkrachten
Ons team bestaat uit enthousiaste, goed opgeleide leerkrachten met een open houding naar leerlingen en ouders. Alle leerkrachten zijn gecertificeerde Kanjertrainers. Zij creëren een positief pedagogisch klimaat en stimuleren zelfstandigheid, samenwerken en oplossingsgericht denken.
Een rustige, verzorgde leeromgeving
De school oogt fris, vrolijk en overzichtelijk. Kinderwerk krijgt een prominente plek in het gebouw. De aula biedt ruimte voor optredens, projecten en samenwerken. Daarnaast beschikken we over voldoende digitale werkplekken en een veilig, kindvriendelijk schoolplein.
Samenwerking met partners buiten de school
We werken nauw samen met o.a. het SWV, GGD, Schoolmaatschappelijk Werk, Bureau Jeugdzorg, NME, cultuur- en sportinstanties. Zo creëren we een rijke en brede leeromgeving voor onze leerlingen.
Wat merkt u hiervan in de praktijk?
Op De Vroonhoeve staat het kind centraal. Dat betekent:
"Bescherming waar nodig, ruimte waar het kan."
Op OBS De Vroonhoeve bieden we kinderen een veilige basis én de ruimte om te ontdekken, te groeien en hun eigen talenten te ontwikkelen. We begeleiden leerlingen stap voor stap naar zelfstandigheid, altijd met oog voor wie zij zijn en wat zij nodig hebben.
Onze visie komt tot uiting in vijf pijlers:
Leerlingen die klaar zijn voor de toekomst
Een Vroonhoeve-leerling werkt zelfstandig, kan plannen, samenwerken, oplossingsgericht denken en maakt bewuste keuzes, ook op het gebied van gezondheid en leefstijl. We halen eruit wat erin zit en bieden onderwijs op maat.
Een open en warme schoolcultuur
Iedereen is welkom op onze school. We bieden een veilige, gestructureerde leeromgeving waarin respect, gelijkwaardigheid en tolerantie centraal staan. Met passend onderwijs en moderne middelen, zoals tablets, laptops en digiborden, krijgt ieder kind wat het nodig heeft.
Professionele en betrokken leerkrachten
Ons team bestaat uit enthousiaste, goed opgeleide leerkrachten met een open houding naar leerlingen en ouders. Alle leerkrachten zijn gecertificeerde Kanjertrainers. Zij creëren een positief pedagogisch klimaat en stimuleren zelfstandigheid, samenwerken en oplossingsgericht denken.
Een rustige, verzorgde leeromgeving
De school oogt fris, vrolijk en overzichtelijk. Kinderwerk krijgt een prominente plek in het gebouw. De aula biedt ruimte voor optredens, projecten en samenwerken. Daarnaast beschikken we over voldoende digitale werkplekken en een veilig, kindvriendelijk schoolplein.
Samenwerking met partners buiten de school
We werken nauw samen met o.a. het SWV, GGD, Schoolmaatschappelijk Werk, Bureau Jeugdzorg, NME, cultuur- en sportinstanties. Zo creëren we een rijke en brede leeromgeving voor onze leerlingen.
Wat merkt u hiervan in de praktijk?
Op De Vroonhoeve staat het kind centraal. Dat betekent:
-
onderwijs op maat, met plustaken voor extra uitdaging;
-
eigen leerlijnen voor leerlingen die dat nodig hebben;
-
werken op meerdere niveaus binnen één groep;
-
veel ruimte voor individuele begeleiding door zelfstandig werken en uitgestelde aandacht.
Daarnaast beleven kinderen hoogtepunten als schoolreis, kamp, projecten, open podia, culturele uitstapjes, feesten en gezamenlijke acties voor goede doelen.